Müfredat Politikası
Bursa Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu (BTÜ YDYO), sürekli değerlendirme ve değişim sürecini içeren dinamik bir müfredat tasarım döngüsü benimsemektedir. Bu döngü, ihtiyaç analizi, net ve uygulanabilir öğrenme hedeflerinin belirlenmesi, materyal tasarımı, öğretim etkinlikleri ve değerlendirme süreçlerini içerir. Bu döngüsel yaklaşım, öğrenci, eğitmen ve dış paydaşlardan alınan geri bildirimlere dayanarak müfredatın düzenli olarak güncellenmesini ve iyileştirilmesini sağlar. Sonuç olarak, müfredat öğrencilerin ve geniş akademik topluluğun değişen ihtiyaçlarına duyarlı, uyarlanabilir ve geçerli kalır.
BTÜ YDYO müfredatı, kurumun vizyonu, misyonu ve hedefleriyle uyumlu olarak titizlikle tasarlanmıştır. Eğitim yaklaşımımızın temel direklerinden biri olarak müfredat, öğrencilere İngilizce'de akademik başarılarını desteklemek için gerekli dil becerilerini kazandırma amacını taşımaktadır. Bu müfredat, tüm ders içeriği, öğretim stratejileri ve değerlendirme yöntemlerinin uluslararası kabul görmüş standartlarla uyumlu olmasını sağlayan Ortak Avrupa Dil Referans Çerçevesi (CEFR) temelinde oluşturulmuştur.
Öğrenme Hedefleri Politikası
BTÜ YDYO'nun İngilizce Hazırlık Programı'nın temel amacı, öğrencilere İngilizce akademik çalışmalarına hazırlık sağlayacak kaliteli bir dil eğitimi sunmaktır. Öğrenme hedefleri, YDYO yönetim ekibi tarafından düzenli olarak yapılan kapsamlı bir ihtiyaç analizi ile geliştirilir. Bu analizler, öğrenciler, öğretim üyeleri ve dış kaynaklardan alınan bilgilerle yapılır ve bu bulgular doğrudan müfredat geliştirme sürecine yön verir. Bu sayede her öğretim seviyesinin hedefleri ve sonuçları, belirlenen ihtiyaçlarla uyumlu olur.
İngilizce hazırlık sınıfı müfredatının amacı, öğrencilerini İngilizce akademik çalışmalarına hazırlamak için kaliteli bir dil eğitimi sunmaktır. Bu hedeflere paralel olarak, öğrencilerin ihtiyaçları, yoğun ve sürekli yapılan araştırmalarla belirlenir ve bu bulgular, eğitim programının iyileştirilmesinde kullanılmaktadır. Öğrenme hedefleri ve her seviyeye ait sonuçlar, YDYO'da yapılan ihtiyaç analizi çalışmasının bulgularına dayanarak belirlenir ve ders materyalleri bu hedefler ve sonuçlarla uyumlu olacak şekilde tasarlanır. Her akademik yıl sonunda, YDYO yönetimi, bu hedeflerin ve sonuçların yerine getirilip getirilmediğini tartışmak üzere Koordinatörlerle toplantılar düzenler.
Öğretim Politikası
Öğrenme sürecinde öğrenci özerkliğinin önemini kabul eden BTÜ YDYO, öğrencilerin dil öğrenme yolculuklarında aktif bir rol almalarını teşvik etmektedir. Öğrencilere çevrimiçi kaynaklara erişim sağlanır ve kütüphanedeki okuma materyallerini kullanmaları teşvik edilir. Bu kaynaklar, öğrencilerin sınıf dışındaki ortamlarda dil becerilerini geliştirmelerini destekleyerek öz-dirençli öğrenmeyi teşvik eder.
BTÜ YDYO, dil öğretiminde entegre beceri yaklaşımını benimsemekte olup, iletişimi dil öğrenmenin temel unsuru olarak vurgulamaktadır. YDYO misyonuna paralel olarak, eğitmenler tüm derslerini yalnızca İngilizce olarak yürütmek zorundadır ve bu da öğrencilere dilin her yönüyle etkileşimli bir öğrenme ortamı sunar. Bu yaklaşım, dil öğrenme sürecinde iletişimin önemini yansıtarak, öğrencilerin konuşma, dinleme, okuma ve yazma becerilerinin geliştirilmesine katkıda bulunur.
Ölçme ve Değerlendirme Politikası
BTU YDYO'da değerlendirme politikası, müfredatın öğrenme hedeflerinin etkin bir şekilde karşılanmasını sağlamak için kritik bir öneme sahiptir. Değerlendirme faaliyetleri, öğretim etkinlikleri ve ders içeriği ile sıkı bir şekilde uyumlu olacak şekilde tasarlanır ve öğrencilerin ilerlemesi doğru bir şekilde değerlendirilir. Test Ofisi, değerlendirme stratejilerinin geliştirilmesi ve uygulanmasında merkezi bir rol oynamaktadır, böylece değerlendirmeler sağlam, adil ve öğrenme hedeflerini yansıtan bir biçimde gerçekleştirilir.
BTÜ YDYO'da değerlendirmeler sadece öğrenci performansını değerlendirmekle kalmaz, aynı zamanda müfredatın geliştirilmesine de katkıda bulunur. Değerlendirme sonuçlarından elde edilen geri bildirimler, öğretim etkinliklerinin ve ders materyallerinin iyileştirilmesine yol açar ve bu süreç sürekli bir gelişim döngüsü yaratır. BTÜ YDYO, formatif değerlendirmelere büyük önem verir ve bu değerlendirmeler, öğrencilerin öğrenme sürecinde sürekli geri bildirim almasını ve gelişimlerini izlemesini sağlar. Bu yaklaşım, öğrencilerin ilerlemeleriyle sürekli etkileşimde kalmalarını ve bilgi ya da beceri eksikliklerinin zamanında giderilmesini sağlar.
Müfredat geliştirme, öğretim ve değerlendirme konusunda kapsamlı bir yaklaşım benimseyerek, BTÜ YDYO, öğrencilere akademik ve profesyonel başarı için gereken dil becerilerini kazandıran yüksek kaliteli bir eğitim sunmakta ve eğitimde kapsayıcılık, sürdürülebilirlik ve yenilik değerlerine olan bağlılığını sürdürmektedir.