logo
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Öğrenci Oryantasyonu

Her akademik yılın başında, yeni öğrencilere iki yönlendirme programı sunulmaktadır. İlk yönlendirme programı çevrimiçi olarak yapılır ve BTÜ ve Yabancı Diller Yüksekokulu (YDYO) akademik yapısı ile idari süreçler hakkında temel bilgilerin sağlanmasına odaklanır. Bu program, değerlendirme sistemi, ders yapısı, notlandırma politikaları, ders sistemi ve diğer önemli akademik prosedürler gibi temel konuları kapsamaktadır. Öğrencilere, eğitimleri süresince kullanacakları platformlar ve araçlar tanıtılır, böylece akademik ortamda başarılı bir şekilde ilerlemeleri için gerekli hazırlıkları yapmaları sağlanır. Bu çevrimiçi yönlendirme, öğrencilerin akademik başarıya ulaşmaları için ihtiyaç duydukları bilgileri edinmelerini sağlamayı ve kendilerine sunulan kaynaklar ve beklentiler hakkında bilgi sahibi olmalarına yardımcı olmayı amaçlar.


İkinci yönlendirme programı, öğrencilerin fiziksel öğrenim ortamlarıyla tanışmalarını sağlamak amacıyla kampüs üzerinde yapılır. Bu yüz yüze oturumda, öğrenciler kampüsü tanımak, öğretim görevlileriyle tanışmak ve sınıf arkadaşlarıyla bağlantı kurmak için çeşitli etkinliklere katılırlar. Bu etkinlikler, kampüs turları, sosyal etkinlikler ve öğretim görevlileriyle etkileşimli oturumları içerir. Bu kampüs yönlendirme programının amacı, bir topluluk duygusu oluşturmak ve öğrencilerin akranlarıyla ve öğretmenleriyle ilişkiler kurmalarına yardımcı olmaktır. Öğrenciler, bu etkinliklere katılarak kampüsü keşfetmeye, öğrenci kulüpleri hakkında bilgi edinmeye ve kampüs yaşamına entegre olmaya teşvik edilir.


Her iki yönlendirme programı da öğrencilerin akademik gereksinimleri anlamalarını ve üniversitenin geniş topluluğunda kendilerini rahat ve bağlantılı hissetmelerini sağlamak için birlikte çalışır. İlk program, akademik başarı için öğrencileri hazırlar; ikinci program ise onları üniversitenin dinamik sosyal ortamına dâhil eder.


Ayrıca, öğrenciler, her akademik çeyreğin başında atanan öğretim görevlileriyle belirlenen ofis saatlerinde görüşme yapmaya teşvik edilir. Bu görüşmeler, öğrencilerin soru sormalarına, rehberlik almalarına ve herhangi bir akademik endişeyi netleştirmelerine olanak tanır. Ayrıca, öğrenciler, otomasyon sistemi veya diğer akademik ilgili konularda yardımcı olmaları için atanan öğretim üyelerine başvurabilirler, böylece eğitim süreçlerinde sürekli destek almış olurlar.