logo
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Eğitim Felsefemiz

Eğitim felsefemizin merkezinde, öğrencilerin anlamlı iletişim ve etkileşimde aktif bir şekilde yer aldığı dinamik ve etkileşimli bir ortamda iletişimsel ve öğrenci merkezli dil öğrenmeye olan derin bağlılık yer almaktadır. Dil öğrenmenin, öğrencilerin öğrenme yolculuklarını sahiplenmelerine olanak tanıyacak şekilde öğrenci merkezli olduğunda en etkili olduğuna inanıyoruz. Yaklaşımımız, öğrencilerin bağımsız öğreniciler olmalarını teşvik ederek, fikirlerini etkili bir şekilde ifade edebilmelerini, görüşlerini dile getirebilmelerini ve anlamlı sohbetlere katılmalarını sağlamak için aktif öğrenmeye öncelik verir. Gerçek dünya iletişim görevleri, sunumlar, tartışmalar ve rol yapma aktiviteleri gibi öğrencilere birbirleriyle etkileşimde bulunmaları ve özgün dil kullanımı fırsatları sunarak, öğrencilerimizin dil becerilerini geliştirmeyi hedefliyoruz. İletişimsel yeterlilik üzerine odaklanarak ve destekleyici ve işbirlikçi bir öğrenme ortamı oluşturarak, öğrencilerimizi giderek küreselleşen dünyada başarılı olmaları için gerekli dil becerileri ve kültürlerarası farkındalıkla donatmayı amaçlıyoruz. 21. yüzyılın değişen taleplerini tanıyarak, dil yeterliliği ile birlikte eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcılık ve işbirliği gelişimine öncelik veriyoruz. Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin (BİT) gücünden yararlanarak, dil öğrenme deneyimlerini ilgi çekici ve etkileşimli hale getiren dijital araçları entegre ediyoruz. Ayrıca, tüm öğrencilerin eşsiz geçmişlerini ve bakış açılarını değerli bularak, çeşitliliği, eşitliği ve kapsayıcılığı gözeten bir öğrenme topluluğu oluşturuyoruz. Müfredatımızı Birleşmiş Milletler'in Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleriyle uyumlu hale getirerek, öğrencilerimizi daha sürdürülebilir bir geleceğe katkıda bulunan küresel vatandaşlar olmaya güçlendiriyoruz. Dahası, giderek birbirine bağlı bir dünyada başarı için kültürlerarası anlayış ve iletişim becerilerini geliştiren çok kültürlü bir bakış açısını benimsiyoruz. Ayrıca, günümüz dünyasında anlamlı iletişim ve anlayışın sürdürülmesi için hayati bir yetenek olarak aracılık (mediation) becerisinin önemini kabul ediyoruz. Hangi dil becerisi olduğu farketmeksizin aracılık becerisi müfredatımızda sağlam bir yere sahiptir. Son olarak, müfredatımız, öğrencilerimizin ölçülebilir ve uluslararası düzeyde tanınan dil yeterliliği seviyelerine ulaşmasını sağlamak için Avrupa Dilleri Ortak Çerçevesi'ne (CEFR) tam uyumlu olacak şekilde titizlikle tasarlanmıştır.