Geri Bildirim ve Sürekli İyileşme
BTÜ YDYO Geri Bildirim Döngüsü
Kısaltmalar listesi:
- DG: Kalite ve akreditasyon için ders gözlemleri
- AK: Akademik koordinatör
- SK: Seviye koordinatörü
- TK: Test ofis koordinatörü
- ÖE: Öğrenci etkinlikleri
- İK: İstatistik koordinatörü
- SMG: Sürekli mesleki gelişim
- OMG: Opsiyonel mesleki gelişim oturumları
- KAK: Kalite ve akreditasyon komitesi
Geri bildirim, BTÜ YDYO'da alınan tüm kararların merkezinde yer almaktadır. Öğrencilerden ve eğitmenlerden değerli geri bildirimlerin toplanması ve analiz edilmesi, kararların ve eylem planlarının kanıta dayalı olmasını ve verilerin dikkatli ve eleştirel bir şekilde değerlendirilmesine dayalı olmasını sağlar. Ayrıca bu süreç, eylemlerimizi gözden geçirmemize ve görevlerin uygulanmasında sorgulayıcı bir yaklaşımı sürdürmemize yardımcı olur. Güvenilir veri toplamak için, BTÜ YDYO'da düzenli olarak birkaç farklı geri bildirim toplama stratejisi uygulanmaktadır. En önemlisi, geri bildirim toplandıktan, analiz edildikten ve paylaşıldıktan sonra, bu bilgiler bir sonraki planlama aşamalarına aktarılır ve müfredatımızın, sürekli mesleki gelişim faaliyetlerinin, öğrenci etkinliklerinin vb. geliştirilmesine temel oluşturur. Aşağıdaki şekil, BTÜ YDYO'daki geri bildirim toplama tekniklerini göstermektedir.
1. Çeyrek
Çeyrek boyunca, tüm eğitmenlerle kalite ve akreditasyon için ders gözlemleri yapılır. Bu, öğretim kalitesinin yüksek olmasını sağlamak ve BTÜ YDYO sınıflarındaki öğrenme ortamını değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilir. Gözlemler sonrasında, KAK üyeleri değerlendirme formlarını doldurur ve bu formlar koordinatörü ile paylaşılır. Koordinatör, öğretim ekibinin güçlü yönlerini ve potansiyel zayıf yönlerini içeren bir rapor hazırlar. Bu rapor, AK, yönetim ve SMG koordinatörü ile paylaşılır. SMG ekibi, raporda yer alan gözlemlerden faydalanarak, gelecek eşli gözlemler için odaklanılacak alanları belirler ve OMG takvimine gerekli değişiklikleri veya eklemeleri yapar.
Çeyrek sonunda, öğrenciler OBS platformu üzerinden bir anket doldurur. Bu anketin amacı, öğrencilerden öğrenme deneyimleri hakkında geri bildirim toplamaktır. Anket, ders materyalleri, öğretim performansı, öğretmenlerin dakikliği gibi çok çeşitli konuları kapsar. İK, verileri analiz eder ve AK ile paylaşır. AK, verileri SK, SMG ekibi, TK ve yönetim ile paylaşır. SK'ler, verileri gözden geçirme fırsatına sahip olur ve müfredat veya ders materyallerinde yapılması gereken güncellemeleri takım üyeleriyle tartışırlar. SMG ekibi, raporu inceleyerek gelişim gerektiren alanları belirler ve bu alanlarda mesleki gelişim faaliyetleri planlar.
Eğitmenlerden geri bildirim, İK tarafından çeyreğin son haftasında anonim anketler aracılığıyla toplanır. Anket, İK tarafından 7. hafta Pazartesi günü gönderilir ve cevaplar, 7. hafta Cuma günü sonuna kadar toplanır. Anket, ders materyalleri, ders dokümantasyonu, değerlendirme gibi konuları içerir. Eğitmenlere ayrıca ders planlamasıyla doğrudan ilgili olmayan konular hakkında öneri ve fikirlerini belirtmeleri teşvik edilir, böylece kritik görüşleri paylaşabilecekleri güvenli bir ortam sağlanır. İK, anketin sonuçlarını analiz eder ve bir rapor hazırlar. Rapor, AK , TK ve SK ile çeyrek sonu toplantısından önce paylaşılır. Bu, SK'lere, kendi seviyelerine ait ders tasarımı hakkında geri bildirim alma fırsatı sunar ve ayrıca çeyrek sonu genel toplantısının ardından yapılacak seviyeye yönelik geri bildirim tartışmalarına hazırlanmalarını sağlar. Test Ofisi, oluşturdukları değerlendirmelerle ilgili önemli geri bildirim alır, bu da sınav ve ödevlerin kalite ve güvenilirliğini daha da iyileştirmelerine yardımcı olur.
Çeyrek sonu toplantısında, öğretmenler, SK'ler tarafından yönetilen seviye odaklı tartışma gruplarında geri bildirimlerini paylaşmaya davet edilir. SK'ler, tüm yorumları not alır ve bunları toplantı tutanağı belgesinde AK ve yönetim ile paylaşır. Belirli bir seviyede birkaç hafta ders vermiş olan eğitmenler, dersin tüm yönleri hakkında ayrıntılı geri bildirim sunma fırsatına sahip olur. Tartışmaların işbirlikçi atmosferi, doğaçlama beyin fırtınasına zemin hazırlar ve genellikle her seviyede ders tasarımını iyileştirmek için potansiyel öneriler ve çözümler listesinin ortaya çıkmasına yol açar.
2. Çeyrek
1. Çeyrekte zaten uygulanmakta olan geri bildirim toplama stratejilerine ek olarak, akademik yılın ikinci çeyreğinde üç yeni yöntem uygulanır. Eşli gözlemler, öğretmenlerin öğretim pratikleri hakkında yapıcı geri bildirim almasını sağlar. Gözlemler gerçekleşmeden önce, eşleşen eğitmenler, partnerlerinin özellikle dikkat etmesi gereken odak alanlarını tartışmak için bir araya gelirler. Ayrıca, gözlem formları, eğitmenleri ders gözlemlerinin tüm aşamalarında rehberlik edecek şekilde, yansıtıcı öğretim pratiği ilkelerine göre tasarlanır. SMG ekibi, tüm gözlem öncesi ve sonrası formları analiz eder ve bir rapor hazırlar. Bu rapor, AK ile paylaşılır. Rapordaki analiz, SMG ekibinin gelecekteki OMG oturumları ve ders gözlemleri planlamasına yardımcı olur.
Öğrenci temsilcisi toplantılarında, BTÜ YDYO öğrencileri, müdür yardımcılarıyla önemli konuları tartışır. Ders içeriği ve ders dışı etkinliklerle ilgili konuların yanı sıra, okulun yönetimiyle ilgili meseleler, örneğin yemek hizmetleri veya ders programları gibi konular da genellikle ayrıntılı bir şekilde tartışılır. Öğrenci işleriyle sorumlu müdür yardımcısı tarafından hazırlanan ayrıntılı bir rapor, yönetim ve AK ile paylaşılır. Raporun ilgili kısımları, diğer çalışma gruplarıyla da, örneğin seviye grupları veya ÖE ofisi gibi gruplarla paylaşılır.
BTÜ YDYO mezunlarından da geri bildirim toplanır; bu mezunlar, BTÜ YDYO derslerini başarıyla geçip kendi bölümlerinde eğitim almaya başlamışlardır. Bu, öğrencilerin BTÜ YDYO'da kazandıkları becerilerin sürdürülebilirliğinin incelenmesini ve BTU YDYO'da öğretilen içeriğin öğrencilerin daha ileri akademik çalışmaları için uygunluğunun analiz edilmesini sağlar. Geri bildirim, zorunlu İngilizce eğitimi veren bölümlerden 1. sınıf öğrencilerine gönderilen bir anket aracılığıyla toplanır. Daha sonra, BTÜ İstatistik Departmanı tarafından ayrıntılı bir rapor hazırlanır ve bu rapor BTÜ YDYO ile paylaşılır.
3. Çeyrek
Yukarıda bahsedilen stratejilerin yanı sıra, üçüncü çeyrek, BTÜ YDYO ihtiyaç analizinin ikinci aşamasını işaret eder. Bu sefer, mevcut BTÜ YDYO öğrencileriyle görüşülür ve üç çeyrek boyunca yaşadıkları öğrenme deneyimlerine ilişkin geri bildirimleri bir anket aracılığıyla alınır. Veriler, BTÜ İstatistik Departmanı tarafından analiz edilir ve bir rapora dönüştürülür. Rapor, BTÜ YDYO ile paylaşılır ve daha sonra ilgili çalışma gruplarına dağıtılır. Veriler, özellikle SK'ler ve SA birimi için önemlidir.
4. Çeyrek
Son öğretim çeyreği, aynı zamanda BTÜ YDYO eğitmenlerinin geçmiş akademik yılı, yönetimle bire bir görüşmelerde değerlendirme fırsatı bulduğu zamandır. Yansıtıcı pratik, performans gelişimi değerlendirmesi formundaki sorularla güçlü bir şekilde teşvik edilir ve desteklenir. Avrupa Profiling Grid de formda uygulanır ve okulumuzun bağlamına uyacak şekilde adapte edilir. performans gelişimi değerlendirmesi formu her yıl güncellenir, böylece mekanik veya tekrarlayıcı yanıtların alınma riski en aza indirilir. Formlar, toplantılardan sonra yönetim tarafından toplanır ve AK ile paylaşılır. Raporda yer alan bilgiler, ilgili çalışma gruplarıyla paylaşılır.
Yansıtıcı pratik, yıl sonu SMG anketiyle de teşvik edilir. Anketin amacı, verilen bir akademik yıl içinde gerçekleştirilen tüm SMG ile ilgili faaliyetler hakkında bilgi toplamak, tüm OMG'ler ve eşli ders gözlemleri de dahil olmak üzere ve eğitmenlerimize, bu faaliyetler aracılığıyla kazandıkları bilgi ve becerileri kendi öğretim pratiklerinde nasıl uyguladıkları üzerine düşünmelerini teşvik etmektir.
Yaz Tatili/Eylül Başlangıcı
Öğrencilerden, öğretmenlerden ve BTÜ YDYO mezunlarından alınan geri bildirimler, bir sonraki akademik yılın planlaması için temel oluşturur. SK'ler, bu geri bildirimleri kullanarak programda gerekli olan değişiklikleri çalışma grubu üyeleriyle tartışır. SMG ofisi, OMG oturumları için konu başlıkları ve eşli gözlemler için odak alanları belirler. Ayrıca, SMG ofisi, eğitmenlerimizin istekleri ve ihtiyaçları hakkında güncel bilgi edinmek amacıyla kısa bir anket gönderir ve gelecek akademik yılda OMG'ler düzenlemek isteyen gönüllülerin bir listesini oluşturur.
KAK ekibi, verilerden faydalanarak gelecek ders gözlemlerini planlar. ÖE ofisi, geri bildirimi analiz ederek BTÜ YDYO öğrencileri için yeni bir ders dışı etkinlik ve proje programı tasarlar. Test Ofisi, toplanan geri bildirimleri değerlendirme tasarımına uygular. Son olarak, yönetim, bir sonraki akademik yıl için öğretim programları veya ders saatleri gibi idari kararları tartışırken tüm paydaşlardan gelen geri bildirimleri ayrıntılı bir şekilde değerlendirir.
Yukarıda bahsedilen geri bildirim toplama stratejilerine ek olarak, BTU YDYO yönetimi, tüm öğrenciler ve eğitmenler için açık kapı politikası benimsemiştir. Bu sayede, geri bildirimler yalnızca resmi araçlarla (örneğin anketler) değil, aynı zamanda daha kişisel görüşmelerle de toplanır. Ayrıca, tüm öğrenciler için, kural ihlalleri hakkında anonim olarak bildirimde bulunabilecekleri ve öneri ve fikirlerini sunabilecekleri geri bildirim kutuları mevcuttur. Kutular düzenli olarak boşaltılır ve içeriği yönetim ekibi ve diğer ilgili taraflarla paylaşılır.