logo
YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
Accordion Örnek3
Bursa Teknik Üniversitesi’ne kayıt yaptırırsam hazırlık eğitimi almak zorunda mıyım?
Bursa Teknik Üniversitesi'nde kısmen veya tamamen yabancı dille eğitim zorunluluğu olan lisans programlarına kayıtlı öğrencilerimizin bölümlerinde eğitimlerine başlayabilmeleri için hazırlık eğitimini başarıyla tamamlamaları ya da hazırlık eğitiminden muaf olma koşullarını yerine getirmeleri gerekmektedir. Muafiyet koşullarını yerine getiremeyen öğrenciler lisans eğitimlerine başlamadan önce hazırlık eğitimi almak zorundadırlar.
Bursa Teknik Üniversitesi’nde hazırlık eğitimi nerede verilmektedir?
İngilizce Hazırlık Sınıfı Eğitimi Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından Yıldırım Bayezid Yerleşkesi’nde verilmektedir.
İngilizce Hazırlık Sınıfı hakkında genel bilgi alabilir miyim?
Web sitemizde yer alan ilgili sayfadan bilgi alabilirsiniz. Gitmek için tıklayınız.
Hazırlık sınıfı öğretim süresi ne kadardır?
Hazırlık sınıfı öğretim süresi iki yarıyıl ve 4 çeyrekten oluşmaktadır. Her çeyrek, 7 hafta ders + 1 hafta sınav olmak üzere, 8 haftadan oluşur.
Hazırlık sınıfı seviye grupları nelerdir?

İngilizce Mütercim ve Tercümanlık gibi bilim alanı belli bir yabancı dille ilgili olan lisans programı öğrencileri için:


a) B1+ Seviyesi
b) B2 Seviyesi
c) B2+ Seviyesi
d) C1 Seviyesi

Diğer zorunlu veya isteğe bağlı İngilizce hazırlık sınıfının olduğu lisans programı öğrencileri için:


a) A2 Seviyesi
b) B1 Seviyesi
c) B1+ Seviyesi
d) B2 Seviyesi

Öğretim materyalleri hakkında genel bilgi alabilir miyim?
BTÜ hazırlık programlarında kullanılan materyaller, dilsel ve sosyal gereksinimler doğrultusunda ilgi ve motivasyonu güdüleyici şekilde hazırlanmaktadır. Ders materyallerimiz, iletişimsel yaklaşım odaklı olup, bütün dil becerilerinin birlikte kullanılarak geliştirilmesine yöneliktir. Derslerimiz akıcılığı geliştirmekte, dilbilgisel kazanımları güçlendirmekte ve kelime dağarcığını genişletmektedir. Derslerimiz ölçülebilir gelişimle birlikte hissedilebilir başarı duygusunu birlikte sunmaktadır. Materyaller, sözel pratik, süreli aktiviteler, performans ölçümü gibi hedeflerle bireysel motivasyonu inşa etmektedir. Her öğrenme seviyesinde tutarlı ve yapılandırılmış bir çalışma sistemi uygulanmaktadır.